22.11.2012

Kapuśniak

 
Składniki:
- 1 pasek żeberek
- litrowy słoik kiszonej kapusty (ja użyłam tej z Krakusa)
- 1 cebula
- łyżka masła
- 2 pomidory
- 2 kostki rosołowe
- 2 liście laurowe
- 5 ziarenek ziela angielskiego
- 1 łyżka majeranku
- puszka białej fasoli
- sól
- pieprz
- 4 duże ziemniaki
 
1. Do wrzącej wody wkładam umyte i pokrojone żeberka. Gotuję około 5 minut, następnie łyżką oczyszczam powierzchnię wody.
 
2. Dodaję kapustę kiszoną (ja swojej nie płukałam ponieważ nie była bardzo kwaśna).
 
3. Wrzucam kostki rosołowe, ziele angielskie, liście laurowe i pieprz. Gotuję aż kapusta będzie miękka.
 
4. Następnie dodaję fasolkę, pokrojone w kostkę zmiemniaki i pomidory. Przyprawiam majerankiem, sola i pieprzem jeśli potrzeba.
 
5. Na maśle podsmażam cebulę i dodaję do zupy. Całośc gotuję do momentu aż ziemniaki będą miękkie.
 
Smacznego !

5 komentarzy:

  1. i wszystko byloby dobrze , gdyby nie to, ze moje chlopaki nie lubia zup:)az wstyd przyznac kiedy gotowalam zupe ostatnio!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie kapuśniaczek i chetnie sprobowalabym tegooo :) Buziaki, zapraszam na nową notkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham kapuśniak!! A tutaj kiszonej nie ma:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W UK też nie znaja kiszonej kapusty, ale czasami trzeba poszukać w sklepach z 'międzynarodowym' jedzeniem, ja mój słoiczek znalazłam w miejscu w którym na pewno bym się go nie spodziewała :) ale to cała Szkocja, potrafi zaskoczyć :D

      Usuń
  4. Och, jak ja lubię kapuśniaczek. Muszę zrobic, bo wieki nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you very much for visiting my blog and all of the comments :)