9.02.2013

Scones z cheddarem


Inspirowałam się TYM przepisem.

Składniki:
- 225 g mąki
- 90 g mleka
- 75 g masła
- 1 ubite jajko
- sól
- 2 łyżeczki proszku do pieczenie
- 75 g sera cheddar, startego na tarce

1. Mąkę i proszek do pieczenia oraz szczyptę soli wymieszałam razem w misce, następnie dodałam masło i ugniotłam dłońmi aż powstała grudkowata masa. 

2. Do masy dodałam ser i wszystko razem wymieszałam. 

3. Dodaję jajko i razem mieszam aż wszystkie składniki się razem połączą. Na sam koniec dałam mleko i szybko wyrabiam.

4. Ciasto jest bardzo klejące. W dłoniach formuję kuleczki, które na sam koniec spłaszczam i kładę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Z podanej ilości składników powinno wyjść około 10 bułeczek.

5. Piekę w temperaturze 190 stopni przez 25 min. (należy często zaglądać, jeśli bułeczki zarumienią się wcześniej to skracamy czas pieczenia)






Smacznego !!

1 komentarz:

Thank you very much for visiting my blog and all of the comments :)